Toată lumea ştie de Dacia Papuc în România, dar în Australia e o cu totul altă poveste, după cum scrie blogul oficial al departamentului Dacia Clasic din cadrul clubului Retromobil România.
Mai exact, se pare că o firmă din Australia a importat în anii 1980 câteva exemplare ale modelului Dacia 1304 – în jur de 12, toate cu volan pe dreapta. Una dintre acele Dacii a ajuns la David Cavanagh, care şi-a cumpărat Papucul în 1988 de la primul proprietar, care a renunţat la pick-upul românesc fiindcă nu găsea piese de schimb.
Citeşte şi Ai maşină diesel? Iată 10 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna
Citeşte şi Top 10 cele mai furate mărci auto din România
Citeşte şi Celălalt Clarkson – o poveste emoţionantă despre Porsche 928, spusă chiar de fosta vedetă Top Gear
„Povestea care mi s-a spus a fost că în 1984, o companie a importat câteva astfel de maşini, poate vreo 12. A mea are plăcuţe de identificare în format australian. Am cumpărat-o în 1988, când avea doar patru ani şi nu era într-o stare prea bună. Pompa de frână era stricată şi erau şi alte probleme. Proprietarul nu găsea piese. N-a găsit o pompă de frână pe nicăieri, aşa că a tras-o pe dreapta. Nu ştia că erau piese compatibile de la Renault!”, a povestit David Cavanagh pentru Dacia Clasic.
Aşa arăta Papucul lui David în vremurile bune
Dacia australianului a fost folosită o bună bucată de vreme la firma lui Cavanagh, French Connection, care se ocupă cu importarea maşinilor franţuzeşti în Australia, după care a fost mutată într-o magazie în urmă cu 15 ani, unde a adunat, inevitabil, rugină şi pânză de păianjen.
Citeşte şi Misterul Daciei 1307 pick-up construite în China
Citeşte şi Cu cât va creşte preţul asigurării RCA
Citeşte şi VIDEO – FOTO. Flota de lux a Poliţiei Române
Acum, David Cavanagh vrea să-şi restaureze Papucul 4×4 cu volan pe dreapta, dar pentru asta are nevoie de piese, iar cea mai mare piaţă de piese pentru modelele Dacia este, bineînţeles, România. El are nevoie de următoarele lucruri: stopuri, prezoane cu piuliţe, amortizoare faţă/spate, mânerul de la uşa benei, bielete, bucşe de basculă, bucşe de la bara stabilizatoare şi pivoţi.
Şi aşa arată acum
Aşadar, dacă ai vreo piesă care adună praf în garaj, poţi să-l contactezi pe David Cavanagh pentru a-l ajuta la proiectul său desfăşurat la 15.000 de kilometri depărtare de România. Îl găseşti pe forumul Aussie Frogs sau poţi să ajungi la el prin intermediul clubului Dacia Clasic.
Citeşte şi TOP: Cele mai fiabile maşini second-hand de familie din Germania
Citeşte şi TOP 5 cele mai economice maşini diesel